Autor Wątek: Problemy z telefonem i serwis  (Przeczytany 2263 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Axel

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
Problemy z telefonem i serwis
« dnia: Grudzień 07, 2014, 21:46:30 »
Witajcie Szanowni koledzy,

To będzie długi wywód. Stworzyłem tego posta dla osób, które m.in. chciałyby kupić Mantę MS5801, ale się zastanawiają.
Sam przed kupnem szukałem opinii na necie o tym telefonie i nic konkretnego nie znalazłem, same pozytywne pierwsze wrażenia. Ja też miałem pozytywne pierwsze wrażenie...
Swoją Mantę kupiłem 31 sierpnia w Auchan Bielany Wrocławskie. Po około 1,5 miesiąca okazało się, że odkleja się szybka dotykowa w rogu. Zauważyłem to, bo pojawił się kurz na ekranie. Zbiegło się z tym to, że zauważyłem, że podczas przeglądania internetu i słuchania radia jednocześnie, manta nie potrafiła utrzymać stałej częstotliwości i przełączała na różne stacje radiowe. Jak np. wyłączałem przeglądarkę, ale zostawiałem transmisję GSM włączoną, to częstotliwość była stała. Wyglądało to na wadę firmware'u.
Postanowiłem oddać telefon do serwisu. Od pracowników punktu obsługi klienta w Auchan dowiedziałem się, że Manta ma tak wolny serwis, że 30 dni to standard ile będę musiał czekać aż wróci z serwisu. Wróciła po 3 tygodniach i 3 dniach. Na protokole naprawy napisali - cytuję:
"- naprawa płyty głównej
- wymiana panela dotykowego
- upgrade software."
Okazało się, że:
- panelu nie wymienili, bo był ten sam, który się odkleił. Pamiętam go dokładnie po bąbelkach powietrza pod folią ochronną (nie odkleiłem jej) oraz po rysach na tej folii;
- faktycznie firmware wyglądał na nowy, natomiast jak sprawdziłem wersję to okazało się, że jest to 4.2.1, czyli... taka sama wersja jaka była wcześniej;
- nie działał internet przez GSM w ogóle! Sprawdzałem ustawienia, wkładałem inne karty Sim, wyłączyłem pin w razie czego i nic. Połączenia głosowe i smsy działały. WiFi też. Po włączeniu transmisji komórkowej przez jakieś 10 sekund telefon próbował się połączyć i nic się nie działo. Na górnym pasku z ikonami, gdzie mamy trójkącik zasięgu powinna się pojawić literka np. H albo H+ - nic się nie pojawiało, trójkącik cały czas był niezmieniony. Kolejną rzeczą, którą próbowałem, to manualnie ustawić sieć na inną, np. na Plusa i pokazywało mi komunikat że sieć nieosiągalna. Z żadną siecią nie mogłem się połączyć ręcznie, nawet z moim Play. Jedyne rozwiązanie to użycie opcji automatycznego wyszukiwania sieci - wtedy łączyło mnie tylko z Play. Dziwne objawy...
Robiłem przywrócenie ustawiań fabrycznych w systemie i nic nie dało. Potem też robiłem reset telefonu z pozycji Recovery - przy włączaniu telefonu przytrzymujesz przycisk "+" głośności i Power jednocześnie i też nic nie dało.
Nie rozumiałem dlaczego w protokole serwisowym serwisant napisał kłamstwo dot. panelu dotykowego.
Oddałem telefon z powrotem do serwisu. W trakcie kolejnej rozmowy z pracownikami punktu obsługi klienta okazało się, że problemy z serwisem Manty to nie nowość! Powiedzieli mi, że Manta ma najgorszy serwis ze wszystkich sprzedawanych u nich marek. Większość reklamacji dotyczących telefonów i tabletów dotyczy Manty. Zdradzili mi także, że "jakość" naprawy zależy od tego na jakiego serwisanta się trafi. Jedni są rzetelni i dobrzy, a inni nierzetelni i towar wraca "nienaprawiony". To są słowa pracowników POK!
Dodatkowo zaskoczyło mnie to, że w serwisie nie sprawdzili czy wszystkie funkcje telefonu działają! Jak to możliwe? Potem też nikt tego nie sprawdza po serwisancie?

Nigdy nie kupujcie telefonów ani tabletów Manty!