Autor Wątek: Problem z włączeniem  (Przeczytany 650 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Vectrapg

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 9
    • Zobacz profil
Problem z włączeniem
« dnia: Kwiecień 04, 2020, 17:44:39 »
Witam
Oczywiście pół roku po skończeniu gwarancji ten p...ny szrot się zepsuł. Mianowicie problemy zaczęły się od samoistnego restartowania. Ok było to do przelkniecia aż do dziś. Chcąc włączyć tv odpalal jeden kanał z napisem starting android i na tym tyle. Po iluś tam wyłączeniach i włączeniach na chwile obecna jest logo manty i nie kończące się kolorowe kuleczki. Czy ktoś miał taki problem albo coś na necie oczywiście softu nie ma i pytanie co dalej. Pozdrawiam

Arkady1964

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1251
    • Zobacz profil
Odp: Problem z włączeniem
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 04, 2020, 18:31:19 »
Można wypróbować następujące metody (w szczególności według punktu 3):

http://www.manta.info.pl/forum/led94801s-emperor-android-tv/odblokowanie-zawiesil-sie-telewizor-stop-klatka-lub-pojawil-sie-czarny-obraz/


3.)  Zawiesił się telewizor, pojawił się czarny obraz i działa tylko włączenie i wyłączenie telewizora.

Samodzielna naprawa (twardy reset) w telewizorach LED94801S oraz LED94901S.  Oficjalne info producenta:

Należy przeprowadzić twardy reset telewizora zgodnie z procedurą:

1. Na odłączonym z gniazdka telewizorze przytrzymać na klawiaturze znajdującej się na obudowie  telewizora przyciski POWER i CH+
2. Podłączyć przewód zasilający do gniazdka przy jednoczesnym ciągłym trzymaniu przycisków POWER i CH+ (przez 30 sekund)
3. Odłączyć i ponownie podłączyć kabel zasilający
4. Włączyć telewizor przyciskiem POWER.


Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 04, 2020, 18:44:37 wysłana przez Arkady1964 »

Vectrapg

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 9
    • Zobacz profil
Odp: Problem z włączeniem
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 04, 2020, 18:48:28 »
Niestety kolego nie działa żadna znaleziona kombinacja w kolko są tylko latajace kropki. Tv juz jest 2h odpalony i dalej to samo w kolko

Arkady1964

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1251
    • Zobacz profil
Odp: Problem z włączeniem
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 04, 2020, 18:56:34 »
Jak nie pomagają trzy powyższe metody (w szczególności według punktu 3), zostaje jeszcze próba wgrania na nowo oprogramowania (softu) od nowa do telewizora. Z reguły to pomaga i telewizor dalej sprawnie działa.

Pisałeś do Manty o soft i instrukcję wgrania?

Wyślij maila do obsługi klienta Manty, aby przysłali Ci na maila oprogramowanie z instrukcją jego instalacji.

UWAGA!!!  W mailu musisz koniecznie podać numer seryjny Twego telewizora. Jest to podstawowy, bardzo istotny wymóg producenta. Numer seryjny zawsze jest naklejony z tyłu na obudowie telewizora np. w mojej Mancie led94901s tabliczka znamionowa jest pośrodku, na tylnej pokrywie telewizora. Na tabliczce znamionowej znajduje się prostokątna, biała naklejka o wymiarach 5 na 1,5 cm.  Zawiera kod kreskowy oraz SN telewizora tj. numer seryjny/fabryczny/IMEI, jak zwał tak zwał, bynajmniej składający się z 22 liter i cyfr. Trzeba te dane dokładnie spisać, w Twoim TV może być trochę inaczej, ale numer seryjny musi być.

Warto też co jakiś czas do Manty zadzwonić, aby upewnić się czy Twoja spraw gdzieś nie utknęła w biurotechnicznej machinie. Procedura podobno jest taka:

Obsługa klienta do serwisu Manty po pliki, serwis do biura. Biuro obsługi klienta do Ciebie.


Pozdrawiam

« Ostatnia zmiana: Kwiecień 04, 2020, 19:08:56 wysłana przez Arkady1964 »

Vectrapg

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 9
    • Zobacz profil
Odp: Problem z włączeniem
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 04, 2020, 19:29:52 »
Kolego myślisz ze Manta udostępni soft?

Arkady1964

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1251
    • Zobacz profil
Odp: Problem z włączeniem
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 04, 2020, 19:47:38 »
Znam przypadek, że chcieli w ramach pomocy pogwarancyjnej technicznej firmy, chcieli tylko numer seryjny telewizora.

Jak Biuro Obsługi Ci nie pomoże, to pisz do prezesa Manty. Nie masz nic do stracenia...  Jestem pewien na 99,99 %, że wgranie od nowa softu postawi telewizor na nogi i będzie działać.


Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 04, 2020, 19:54:53 wysłana przez Arkady1964 »

Hkkin

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 29
    • Zobacz profil
Odp: Problem z włączeniem
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 04, 2020, 19:56:13 »
Kolego myślisz ze Manta udostępni soft?
Obym się mylił ale widząc podejście tej śmiesznej firmy do klienta  można stwierdzić, że mają go już w poważaniu z chwilą wpływu kasy za sprzęt a co dopiero po upływie gwarancji. Jednak w Twojej sytuacji nie pozostaje nic innego jak ich o ten soft poprosić. A jeśli nie udostępnia to spytać ile naprawa by kosztowała.  Istnieje jeszcze jedna możliwość może jest jakiś użytkownik na forum co ma ten model na gwarancji i on by wyżebrał od nich to oprogramowanie wraz z instrukcją jego instalacji.

Arkady1964

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1251
    • Zobacz profil
Odp: Problem z włączeniem
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 04, 2020, 20:02:03 »
Zrób tak jak pisze kolega Hkkin. Mi się gwarancja skończyła 3 miesiące temu i nie mogę niestety bezpośrednio pomóc.

Jest co prawda przypadek na Forum, że Manta chciała udostępnić soft, ale chciała koniecznie podania w maila do nich numeru seryjnego telewizora pogwarancyjnego.

http://www.manta.info.pl/forum/led9320e1s-emperor/led9320e1s-zawiesza-sie-na-logo-manta/


"Gra jest warta świeczki",  jestem pewny prawie na 100 %, że wgranie softu w takim przypadku pomoże.


Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 04, 2020, 20:21:57 wysłana przez Arkady1964 »

Vectrapg

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 9
    • Zobacz profil
Odp: Problem z włączeniem
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 04, 2020, 20:39:11 »
Ok juz zatem klepie maila do nich i będziemy widzieć co dalej.

Arkady1964

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1251
    • Zobacz profil
Odp: Problem z włączeniem
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 04, 2020, 20:42:26 »
Ok juz zatem klepie maila do nich i będziemy widzieć co dalej.

Kolego, wpisz tylko dokładnie numer seryjny Twojej Manty.


Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 04, 2020, 20:46:14 wysłana przez Arkady1964 »

Vectrapg

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 9
    • Zobacz profil
Odp: Problem z włączeniem
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 04, 2020, 20:54:57 »
Ok poszło jak tylko się czegoś dowiem to będę meldowal. Dzięki wielkie za pomoc i wszelkie sugestie.

Arkady1964

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1251
    • Zobacz profil
Odp: Problem z włączeniem
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 05, 2020, 09:40:27 »
Usterka telewizora wygląda na prostą do usunięcia. Prawdopodobnie mówiąc kolokwialnie wysypał się Android. Starczy wgrać zgodnie z instrukcja odpowiedni soft dla tej Manty.  Wgrywanie, 20 - 30 minut i po sprawie.

Jedno pytanie, Twój telewizor to Manta 94801s?


Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 05, 2020, 09:43:04 wysłana przez Arkady1964 »

Vectrapg

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 9
    • Zobacz profil
Odp: Problem z włączeniem
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 05, 2020, 10:07:30 »
Dokładnie taki model a co masz może soft?

Arkady1964

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1251
    • Zobacz profil
Odp: Problem z włączeniem
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 05, 2020, 10:25:55 »
Ja mam telewizor Manta 94901s bardzo podobny model (płyta główna jest chyba taka sama), ale niektóre podzespoły i sterowniki do nich mogą być inne, dlatego może nie pasować...  Wgrywanie softu z 94901s do 94801s jest obarczone ryzykiem tj. uwaleniem telewizora, choć w przypadku tych bardzo podobnych modeli mogłoby się udać. Jednak ja nie mam softu do mojej Manty 94901s, ani do żadnego innego telewizora Manty.

Myślę, że Manta udostępni Ci soft do 94801s, jak nie do może jakiś serwis Manty go udostępni. Warto próbować pozyskać soft, wgrywanie jest bardzo łatwe. Gdybyś miał zepsutą matrycę np. mechanicznie uszkodzoną, to w zasadzie koniec. Matryca jednak działa, czyli warto naprawić.  Powodzenia


Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 05, 2020, 10:51:43 wysłana przez Arkady1964 »

Vectrapg

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 9
    • Zobacz profil
Odp: Problem z włączeniem
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 05, 2020, 11:23:03 »
Ale z drugiej strony ze na forum nie ma żadnego serwisanta bo myślę że wiele osób potrzebuje pomocy i nie mówię tez ze za darmo.